Barn & Ungdomsverksamhet

Jesus säger:

”Låten barnen komma till mej,

ty de tillhör Guds rike”

Vår strävan och vilja är att barnen och ungdomarna ska känna sig välkomna till Mokyrkan och att delta utifrån sina förutsättningar. Vi vill vara lyhörda för deras åsikter, frågeställningar och önskningar kring utformningen av gudstjänster eller andra sammankomster.

"Tryggare kan ingen vara

än guds lilla barnaskara."

Lina Sandell

I nära anslutning till kyrksalen gör vi ofta ordning ett bord, så att de barn som önskar kan sitta och rita eller pyssla samtidigt som gudstjänsten pågår.

Vi tror att de på så vis känner delaktighet med församlingen och får möjlighet att ta del av det kristna budskapet via sång, musik och Guds ord .

I våra lokaler finns ett speciellt hobbyrum där det finns möjlighet att pyssla, spela spel, leka , läsa böcker etc.

Det finns även tillgång till pingisbord hos oss.

Dessa lokaler används flitigt på våra Allaktivitetskvällar( varannan fredag 18-20) då vuxna,

ungdomar och barn har möjlighet att umgås och trivas tillsammans.